الکسا اینترنت (به انگلیسی: Alexa Internet) یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی بزرگ آمازون می‌باشد. الکسا در آوریل سال ۱۹۹۶ کار خود را شروع کرد و روز به روز دامنه خدمات و کار خود در سطح اینترنت را گسترش داد امروزه بعنوان یک منبع مفید از داده‌های وبگاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود می‌توان گفت امتیاز الکسا بعد از پیج رنک گـوگل ، برای صاحبان سایت‌ها ارزش بسیاری دارد.
محتویات

بسته های سئو
۱ تاریخچه عملکرده ا
۲ وب‌گاه الکسا
۳ تقلب در رتبه الکسا
۴ منابع
۵ پیوند به بیرون

تاریخچه و عملکرده ا

وب وبسایت الکسا در سال ۱۹۹۶ توسط دو کارآفرین وب به نام‌های Brewster Kahle Bruce Gilliat تأسیس شد. نام این وب وب سایت برای ادعای احترام به کتابخانه اسکندریه مصر به عنوان یکی از بزرگترین محل‌های دانش در مقابل اینکه جهان ی اینترنت قابلیت تبدیل شدن به چنین مکانی را دارد، انتخاب شده است. این مجموعه دارای نوار وسائل ی می‌باشد که می‌تواند به کاربرانش اعلام نماید تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبی بروند که این توصیه بر اساس آنالیز ترافیک کاربر می‌باشد. همین طور الکسا برای مدیران وبسایت‌ها امکانات زیادی به صورت رایگان قائل شده است نظیر نمایش تعداد بازدید کننده، بازدید کل، لینک‌های ورودی، میانگین زمان حضور و تعداد صفحاتی بازدیدی هر کاربر، ورودی از موتورهای جستجو و... همین طور الکسا با ارائه نمودارهایی در زمینه مسائل ذکر شده در طول بازه‌های زمانی مختلف ۱ روزه تا ۲ ساله به مدیریت وبسایت‌ها یاری می‌کند تا آنالیز و تحلیل دقیقی از وبسایت خود داشته باشند. الکسا از طریق مرورگر کاربرانی که دارای تولبار الکسا هستند آمار آنها را به دست می‌آورد. در سال ۱۹۹۸ این شرکت نسخه ‌ای ۲ ترابایتی از اطلاعات جهان ی وب را به کتابخانه Library of Congress تحویل داد. در سال ۱۹۹۹ الکسا ارزشمند ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا بوسیله آمازون خریداری شد. آمازون الکسا را برخلاف آنچه که در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبدیل کرد. در اوایل سال ۲۰۰۲ الکسا به همکاری با گوگــل روی آورد در سال ژانویه ۲۰۰۳ هم با مجموعه Open Directory Project قرارداد همکاری بست. در می سال ۲۰۰۶ آمازون نتایج جستجو در الکسا را از طریق گوگــل به نمایش گذاشت. در دسامبر ۲۰۰۶ بخش جستجوی عکـس الکسا راه‌اندازی شد. در ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸ الکسا اعلام کرد باتذکر به اینکه موتور جستجو این سایت مناسب نبوده است سرویس را قطع خواهد کرد که این اتفاق در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹ رخ داد و از این پس تیم شرکـت به طور تخصصی به رتبه بندی سایت‌ها اقدام کرده است.
وب‌گاه الکسا

خدمات وب‌گاه الکسا را می‌توان در ۵ دسته اصلی دسته‌بندی نمود:

وب‌گاه‌های برتر:

در این بخش وب‌گاه‌های پربازدید نمایش داده خواهد شد. برای نمایش وب‌گاه‌های پربازدید از ۳ نوع فیلتر مصرف می‌شود: جهان ی، کشوری و بر پایه مساله خاص

معین ات وب‌گاه (Site Info):

الکسا طیف وسیع ‌ای از داده‌های دقیق برای هر وب‌گاه را دارا می‌باشد.

واتز هات (What’s Hot):

این قسمت صفحات مشهور اینترنت را نشان می‌دهد هر ۵ دقیقه به روز می‌شود.

نواروسائل الکسا (The Alexa Toolbar):

نواروسائل شناخته شده الکسا که تمام خدمات وب‌گاه الکسا را به راحتی در اختیار می‌گذارد.

برای دارندگان وب‌گاه (For Site Owners):

در این بخش صاحبان وبگاه‌ها می‌توانند داده‌های وب‌گاه خود را در الکسا وارد نمایند و یا ویرایش کنند.

مهمترین بخش این وب‌گاه رتبه بندی وب‌گاه‌ها بر طبق میزان بازدید است. در این رتبه بندی تنها تعداد بازدید از یک وب‌گاه تعیین کننده است سئو,بهینه سازی سایت,مقالات سئو,مقالات جدید سئو,پکیج های سئو,بسته های سئو

.
تقلب در رتبه الکسا

باتوجه به اینکه در ایران بسیاری از مدیران سایت‌ها برای تبلیغ محصولات وبسایت از رتبه آمار الکسا برای گزینش وب وب سایت تبلیغ کننده مصرف می‌کنند، از چند سال قدیم روش‌هایی برای ارتقا دروغین رتبه الکسا به وجود آمده است.آموزش پاپ آپ هرچند از رتبه وب سایت مبدأ می‌کاهد اما رتبه وب سایت تبلیغ شده را به شکل کاذب اصلاح می‌بخشد.